Ook Nubix was aanwezig bij de Webwinkel Vakdagen. Het is altijd een mooie gelegenheid om snel inzicht te krijgen in wat we de aankomende tijd kunnen verwachten binnen de webwinkel branche en de ontwikkelingen binnen de e-commerce platformen.
Er stonden veel stands, met vooral veel dienstverleners die bij verschillende stappen binnen de webwinkel proces kunnen ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan software waarmee je jouw klantenservice kunt ondersteunen, paymentservice providers die alle betalingen in je webshop afhandelen, partijen als PostNL en DHL om je verzendproces te ondersteunen en partijen die je ondersteunen met de SEO van he webshop.
Wij als Nubix waren er voornamelijk om in gesprek te gaan met partners, te kijken naar trends bij ontwikkelaars en inspiratie bij webwinkel eigenaren. . En natuurlijk ook om de nieuwe ontwikkelingen binnen Magento te aanschouwen. Er werden tal van lezingen gehouden over verschillende ontwikkelingen binnen de webshop branche. Eén van deze lezingen ging over het succesvol overstappen van Magento 1 naar Magento 2, waarbij Magento 2 als een ‘headless’ webshop werd opgezet [dat wil zeggen: Een webshop die door middel van API’s data ontvangt en waarbij de front-end (datgene wat je ziet als je naar de webshop gaat) los staat van de backend]. Eén van de voordelen hiervan is dat de webshop als een app kan worden aangeboden.
Ook een andere mooie ontwikkeling in Magento land is de komst van het Magento Hyva. Dit thema zorgt ervoor dat je webshop binnen Google een score krijgt van 100! Dit is mogelijk doordat het thema alles vanuit het standaard Magento thema framework verwijderd en opnieuw opbouwt, kijkend naar de Google score. Heel interessant dus!
Al met al zijn de Webwinkel Vakdagen een mooi moment alle nieuwe ontwikkelingen binnen de webwinkel branche mee te krijgen en alle nieuwe trends weer te zien.
Wil je hier meer over weten, we praten je graag even verder bij.