Het gebruik van Microsoft Teams is het afgelopen jaar explosief gestegen. Vooral nu we allemaal een tijd lang zo veel mogelijk thuis hebben gewerkt, heeft de samenwerkdienst van Microsoft flinke cijfers waargemaakt. Het hoogtepunt kwam medio maart, toen Teams in één week tijd maar liefst twaalf miljoen nieuwe gebruikers (wereldwijd) kreeg! Op dit moment telt Teams dan ook maar liefst meer dan veertig miljoen actieve gebruikers per dag.
Eén van de bekendste functies van Teams is natuurlijk het voeren van digitale gesprekken. Even een vergadering voeren of snel overleggen? Met één druk op de knop bereik je je collega’s. Maar wist je al dat het nu ook mogelijk is om Teams als daadwerkelijke telefooncentrale te gebruiken? Met het oog op de definitieve buitengebruikstelling van Skype voor bedrijven zal Microsoft Telefoonsysteem in de toekomst veelvuldig gebruikt gaan worden. Op 31 juli 2021 is het definitieve einde van Skype en is Microsoft Teams de vervanger.
Deze functionaliteit kan in Teams worden geïmplementeerd met Microsoft Telefoonsysteem. Hieronder vindt je een kort overzicht van alle voordelen die dit voor jouw bedrijf heeft:
- Instellen van doorverbindingen en de mogelijkheid gesprekken in de wacht te plaatsen;
- Muziek instellen voor klanten in de wachtstand;
- Een voicemaildienst in de cloud;
- Met zowel je PC als je eigen (kantoor)telefoon bellen naar vast en mobiele nummers;
- Bellen naar klanten die geen Microsoft gebruiken;
- Voeg contacten uit je Outlook-adresboek toe met hun vaste en mobiele nummers.
Ben je benieuwd naar wat Nubix met Microsoft Telefoonsysteem voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan nu contact met ons op!