Kerst is voor veel nieuwsbrief-verzenders een belangrijke tijd van het jaar, zeker voor commerciële doeleinden. Een hoop webwinkels halen een aanzienlijk deel van hun jaarlijkse omzet uit de toeloop naar kerst. Daarom gebruiken veel bedrijven hiervoor e-mailmarketing. Ook voor niet commerciële doeleinden is een kerstgroet belangrijk. Het is de perfecte gelegenheid om relaties te bedanken voor het afgelopen jaar.
Hieronder een paar simpele tips om je bereik en te vergroten en je conversie te optimaliseren:
- Gebruik pre-headers;
Bij veel emailprogramma’s staat er in de inbox niet alleen de afzender en het onderwerp van een bericht maar ook een zogenaamde pre-header. Ontvangers zien deze regel al voordat ze de e-mail openen, Maak hier gebruik van! Zorg voor een korte en pakkende zin die het onderwerp van de e-mail ondersteund. - Zorg ervoor dat je mail goed leesbaar is op alle apparaten;
Tegenwoordig worden zakelijke e-mails niet alleen meer geopend op de computer op kantoor. Zorg ervoor dat de lay-out van je e-mail is geschikt voor alle apparaten. Mobiele telefoon, tablet en desktop. De beste manier om dit te checken is door een test e-mail te versturen naar jezelf. - Maak je mails persoonlijk;
Wil je dat je e-mails niet in de spambox van de ontvanger belanden? Zorg dan voor een persoonlijke aanhef. Geen geachte klant of geachte relatie maar geachte mevr. Jansen. Zo leest de ontvanger vaker de gehele mail en komt het spamfilter minder vaak in actie. Een persoonlijke aanhef is in Mailchimp makkelijk in te stellen. Zorg ervoor dat de e-mailadressen gekoppeld zijn aan een voor- en achternaam in je klantenbestand en gebruik dat tijdens het opmaken van je mail “[MERGE] tags”
Ondersteuning bij nieuwsbrieven
Nubix helpt haar klanten graag met de e-mailmarketing rondom de feestdagen. We helpen verschillende bedrijven bij het opzetten van een mailing vanuit hun CRM-systeem of vanuit mailchimp.
Hulp nodig? Neem dan tijdig contact met ons op!